6 grudnia klasę 1b odwiedził student informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego. Poprowadził dla dzieci zajęcia w ramach Godziny Kodowania. Dzieci entuzajstycznie powitały gościa i choć nie wszystkim udało się rozwiązać zagadki logiczne, część grupy z zapałem i powodzeniem poradziła sobie z wyzwaniem. Słowa uznania należą się Grzesiowi Galewskiemu, Tymkowi Leśniańskiemu, Mieszkowi Patrzałek, Dawidowi Kilarskiemu i Poli Sleiman :)
 

Katarzyna Robaczewska
 
002 Godzina kodowania
3 grudnia uczniowie klas siódmych naszej szkoły wzięli udział w Godzinie Kodowania (Hour of Code). Pod opieką nauczycieli młodzież udała się do Instytutu Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie pod nadzorem studentów programowała w języku Python i wysłuchała wykładu na temat ciekawostek w systemie Linux.
Godzina Kodowania organizowana jest na całym świecie, w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej, trwającego w tym roku od 3 do 9 grudnia. Wzięło w niej udział już ponad 180 krajów, a Poska plasuje się w pierwszej dziesiątce pod wględem ilości wydarzeń zorganizowanych w ramach Hour of Code Nasza szkoła wzięła w niej udział po raz drugi.  Ideą tej inicjatywy jest popularycacja programowania, zachęcenie, by każdy w wieku od lat 4 do 104, spróbował swoich sił w tej dziedzinie informatyki.
Więcej informacji o przedsięwzięciu:
 
003 godzina kodowania
2018 11 28 bobr

Oto najlepsze wyniki uczniów naszej szkoły w międzynarodowym konkursie informatycznym Bóbr:

Klasy 7,8 i 3 gimnazjalne - maximum 120 punktów:

Mikołaj Poprawa 3b - 110
Alek Serwik 3b - 102,50
Illya Nikonenko 3b - 98,75
Julian Kepinski 8c - 94,25
Maciej Kulik 8b - 87,50
Agata Kilian 8b - 83,75


Klasy 4-6 - maksimum 120 punktów

Bruno Błaszczyk 6a - 92,5
Patryk Korczowski 6a - 72,25

Klasy 1-3:

Grzegorz Galewski 1b - najwyższy wynik w szkole


O tym, czy odnieśliśmy sukces na skalę kraju dowiemy się w najbliższych tygodniach.

 
 
Serdecznie gratuluję! 
                                Katarzyna Robaczewska
W dniach 14-16 listopada w naszej szkole odbył się konkurs informatyczny Bóbr. Bóbr to polska nazwa powołanego do życia w 2004 roku na Litwie międzynarodowego konkursu Bebras z zakresu informatyki oraz technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Do udziału zgłosili się uczniowie ze wszystkich poziomów edukacyjnych - od klasy pierwszej po trzecią gimnazjalną. 
Gratulujemy odważnym i trzymamy kciuki za wysokie wyniki!
001 konkurs bobr
002 szkola programowaniaW środę 24 października dziesięciu młodych adeptów sztuki kodowania miało okazję uczestniczyć w dniach otwartych szkoły programowania Coders Lab. Na moją prośbę pracownicy wrocławskiego oddziału działającej na obszarze całej Polski szkoły zgodzili się zaprosić nas na godzinne spotkanie z panem Jackiem - regionalnym managerem i panem Michałem - programistą i mentorem. Rozmowa dotyczyła doświadczeń z kodowaniem - usłyszeliśmy historię z czasów, gdy w komputerach królował DOS, a wiedzę o tym, jak przywrócić komputer do użytku po nieopatrznym wywołaniu "format c:/" posiadali nieliczni. Pan Michał opowiedział o swoich pierwszych doświadczeniach z tworzeniem stron i o tym jak, będąc samoukiem, rozwinął swoje umiejętności podążając nie zawsze prostymi ścieżkami kariery zawodowej. Mówił o trudnościach, z jakimi spotykają się programiści na każdym etapie nauki, ale także o tym jak wiele satysfakcji i korzyści niesie z sobą ten zawód - mobilność, wysokie zarobki, możliwości rozwoju, pracy zespołowej, perspektywiczność i ciągle rosnące zapotrzebowanie na specjalistów. Pan Jacek przedstawił ofertę szkoły i opowiedział o tym, jak wyglądają kursy i co można dzięki nim osiągnąć. Nasi uczniowie zrobili spore wrażenie na prowadzących spotkanie - mogli pochwalić się wszechstronnym doświadczeniem w kodowaniu - udziałem z kursach, wydarzeniu Hour Of Code, nauką HTMLa, Scratch'a i Pythona na lekcjach informatyki. Na pamiątkę spotkania otrzymaliśmy ciekawe gadżety: gumowe kaczuszki programisty (więcej szczegółów poniżej) oraz metalowe zagadki logiczne.
 
Mamy nadzieję kontynuować znajomość i współpracę z Coders Lab :)
 
Kilka słów o gumowej kaczce:
Metoda gumowej kaczuszki – nieformalny sposób debugowania kodu. Metoda polega na tym, że programista, próbując znaleźć błędy w kodzie (inspekcja kodu), trzyma w pobliżu gumową kaczuszkę lub inny przedmiot nieożywiony. Linia po linii, programista tłumaczy kaczuszce przewidywane funkcje każdego segmentu kodu – podczas sprawdzania powinny wyjść na jaw błędy stworzonej aplikacji.
Metoda jest wersją metody „myślenia na głos”, procedury uznanej za skuteczny sposób na przyspieszenie rozwiązywania problemów. Polecam każdemu z Was, drodzy uczniowie, zawsze gdy zadanie wydaje się niemożliwe do rozwiązania :)

Zapraszam do zapoznania się z pracami uczniów wykonanymi w czasie warsztatów informatycznych w dniu Święta Szkoły:

Filmy:
     Bieg Herbertowski 2015
     Bieg Herbertowski 2016
     Bieg Herbertowski 2017

     Filmy zostały stworzone przez uczennice:
          Aleksandrę Wawrzewską 8d
          Maję Rainer 8d
          Aleksandrę Kromołowską 8d    
          Natalię Maliszewską 8d
          Natalię Owczarek 8d
          Martę Zborowską 7d
          Lidię Szlązak 7d
         Julię Kaczmarek 7d

Krzyżówki:
     Herbert
     Nagrody Zbigniewa Herberta

     Życie i twórczość Zbigniewa Herberta

      Krzyżówki są dziełem:
          Jana Malarskiego 8d
          Aleksandra Serwika 3
          Jakuba Romanowskiego 3c

 

Maja Stec, Hanna Staśkiewicz z 7d oraz Marcin Łęcki z 8a stworzyli quizy na platformie Kahoot, jeden z nich dostępny tutaj:

https://play.kahoot.it/#/k/bf1cb041-645d-4ebc-95f4-beb1e7315268

Gościmy

Odwiedza nas 12 gości oraz 0 użytkowników.

E-dziennik

logo librus

Konkurs

konkurs literacki

Początek strony
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com